قاب زیبای پنجره

قالب پرشین بلاگ


قاب زیبای پنجره
اگر به خانه ی من امدی برای من ای مهربان چراغ بیاور و یک دریچه که از ان به ازدحام کوچه ی خوشبختی بنگرم...
نويسندگان
آخرين مطالب

 

حق با تو بود

می بايست می خوابيدم

اما چيزی خوابم را آشفته کرده است

در دو ظاقچه رو به رويم شش دسته خوشه زرد گندم چيده ام

با آن گيس های سياه و روز پريشانشان

کاش تنها نبودم

فکر می کنی ستاره ها از خوشه ها خوششان نمی ايد ؟

کاش تنها نبودی

آن وقت که می تواستيم به اين موضوع و موضوعات ديگر اينقدر بلند بلند

بخنديم تا همسايه هامان از خواب بيدار شوند

می دانی ؟

انگار چرخ فلک سوارم

انگار قايقی مرا می برد

انگار روی شيب برف ها با اسکی می روم و

مرا ببخش

ولی آخر چگونه می شود عشق را نوشت ؟

می شنوی ؟

انگار صدای شيون می ايد

گوش کن

می دانم که هيچ کس نمی تواند عشق را بنويسد

اما به جای آن

می توانم قصه های خوبی تعريف کنم

گوش کن

يکی بود يکی نبود

زنی بود که به جای آبياری گلهای بنفشه

به جای خواندن آواز ماه خواهر من است

به جای علوفه دادن به ماديان ها آبستن

به جای پختن کلوچه شيرين

ساده و اخمو

در سايه بوته های نيشکر نشسته بود و کتاب می خواند

صدای شيون در اوج است

می شنوی

برای بيان عشق

به نظر شما

کدام را بايد خواند ؟

تاريخ يا جغرافی ؟

می دانی ؟

من دلم برای تاريخ می سوزد

برای نسل ببرهايش که منقرض گشته اند

برای خمره های عسلش که در رف ها شکسته اند

گوش کن

به جای عشق و جستجوی جوهر نيلی می شود چيزهای ديگير نوشت

حق با تو بود

می بايست می خوابيدم

اما مادربزرگ ها گفته اند

چشم ها نگهبان دل هايند

می دانی ؟

از افسانه های قديم چيزهايی در ذهنم سايه وار در گذر است

کودک

خرگوش

پروانه

و من چقدر دلم می خواهد همه داستانهای پروانه ها را بدانم که

بی نهايت

بار

در نامه ها و شعر ها

در شعله ها سوختند

تا سند سوختن نويسنده شان باشند

پروانه ها

آخ

تصور کن

آن ها در انديشه چيزی مبهم

که انعکاس لرزانی از حس ترس و اميد را

در ذهن کوچک و رنگارنگشان می رقصاند به گلها نزديک می شوند

يادم می ايد

روزگاری ساده لوحانه

صحرا به صحرا

و بهار به بهار

دانه دانه بنفشه های وحشی را يک دسته می کردم

عشق را چگونه می شود نوشت

در گذر اين لحظات پرشتاب شبانه

که به غفلت آن سوال بی جواب گذشت

ديگر حتی فرصت دروغ هم برايم باقی نمانده است

وگرنه چشمانم را می بستم و به آوازی گوش ميدادم که در آن دلی می خواند

من تو را

او را

کسی را دوست می دارم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:حسین پناهی, ] [ 21:5 ] [ Emily&fa ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

########## هم موسم بهار طرب خیز بگــــــــــذ رد/ هم فصل ناملایم پاییز بگــــــــــــــــذ رد/ گر نا ملایمی به تو کرد از قـضــــــــــا خود را مساز رنجه که این نیز بگذرد
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1382
بازدید کل : 61295
تعداد مطالب : 452
تعداد نظرات : 89
تعداد آنلاین : 1





تبادل لینک

خرید بک لینک